Ани Митова – приказната фея с фотоапарат

За изкушените от фотографията нашата разходка из приказното изкуство на Ани Митова  ще бъде един различен поглед върху детската портретна фотография. Открихме Ани по нейните неверояни снимки. Ще ви изненада фактът, че тя не е минала по стандартния утъпкан път на фото-форумите и участие в местните фотографски сайтове, че не следва нечий опит и стил, а сама е открила пътя към приказната визия на своите композиции. Предлагаме ви да се разходим заедно из нейното изкуство чрез разговор с нея.

Кога започнахте да се интересувате от фотография? 
- През лятото на 2010-та, скоро след като прекъснах професионалната си кариера в областта на продажбите и маркетинга. Тогава закупих и първия си цифров огледално-рефлексен фотоапарат. 
 
- Защо решихте да снимате деца?
- Моите музи са сина и дъщеря ми. Детският свят винаги ми е бил интересен. Може би най-вече защото децата са много откровени и истински в общуването си с хората около тях. Те рядко се преструват, за да бъдат приети. Безгрижието, искреността, въображението, игрите, мечтите, както и всички други емоции и преживявания, свързани с детството, които може би не са толкова често фотографирани, но са много реална част от света на всяко дете. Като самотата, страха, уязвимостта, невинността, вината, тъгата или смелостта дори. Всяко едно състояние или преживяване, което оформя детето като индивидуална личност. Но най-много винаги ме е вдъхновявал магическият свят, който всяко дете има, изпълнен с ярки цветове, приказни герои и вълшебни фантазии- свят, който само в детското въображение е реален и истински. 

- Цяло приключение е снимането на деца. И доста уморително. Как режисирате едно дете така, че да се получи усещане за емоция. Това отнема ли много време?
- Да. Винаги. Всяко красиво нещо изисква усилия, работа и търпение. Работата с различни и непознати деца е много по-голямо предизвикателство, отколкото една сесия с дете, което познава фотографа, или още по-лесната работа - като сесиите с възрастни или с опитни модели, за които не е трудно да следват инструкции за позиране. Разбира се има и изключения - за някои деца е по-лесно да забравят за фотоапарата. Но винаги преди да започна да снимам, отделям време, за да разбера повече за личността, характера и интересите на детето. По време на сесията прекъсвам работа, когато виждам че детето има нужда от почивка. 
 

- Виждам, че приказката и приказните елементи присъстват дискретно във вашата фотография. Вероятно сте романтична по природа?
- Приказните герои и истории винаги са ми били много по-интересни от действителността. Чрез фотографията си се опитвам да пресъздам част от реалността на детското въображение, където приказното винаги съществува и е по-истинско от ежедневието.

- Всеки ваш кадър разказва история. Как се създава и развива идеята за нея?
- Идеите са често вдъхновени от мои любими произведения от различни жанрове изкуство: музика, театър, картини от любими художници, мода, книги или филми. В други случаи може да ме вдъхнови архитектурата или историята на място, което съм посетила или което искам да посетя, дори спомен за минало лично преживяване. Но понякога най-добрите идеи идват след нещо съвсем обикновено, като например една непланирана безцелна разходка без придружител по улицата или в парка, или далеч от шума на града, но близо до морето или планината. 

- Откъде е интересът Ви към ретро-композициите? 
- От интереса към живота в миналото. По времето на различните исторически периоди, които са ми любими, децата са прекарвали времето си в различни игри и занимания, които са стимулирали въображението им. В днешни дни повечето деца прекарват времето си пред телевизора или компютъра. 

- Къде предпочитате да снимате – навън или в студио?
- И двата варианта са ми любими по различни причини.

- Как и кога се запознахте с тънкостите на осветлението?
- Основните неща научих сама с опити и грешки, и различни експерименти, малко преди да започна да се занимавам с професионална фотография. 

- В България все още не може да се каже, че масово хората се доверяват на професионалисти при заснемането на важни моменти от израстването на децата си. Все още са изолирани случаите на детски професионални сесии. Как е в САЩ?
- Не само в САЩ, а навсякъде по света професионалните сесии за деца са най-често предпочитани и изисквани от клиенти, наред със семейните сесии. Артистичните професионални сесии за деца са различни от обикновените сесии, и най-често клиентите са списания за детска мода и дизайнери на детска мода, които искат да представят облеклата си по различен и интересен начин. Но в САЩ има и много родители, които искат детето им да бъде фотографирано точно в професионална стилизирана артистична сесия. Някои от тях използват снимките за портфолио и когато кандидатстват за роли в телевизионни продукции, филми, модни събития или конкурси за таланти. 

- Има ли фотографи, от които сте почерпила опит и кои са те? Кой ви е вдъхновил?
- Всичко, което знам и мога съм научила сама, нямам ментор. Вдъхновението за мен идва не от работата на други фотографи, а от различни други източници както споменах по-горе. Разбира се имам и любими фотографи, но те творят в много по-различни от моя жанр и стил. 

- Участвате ли в конкурси? Мислите ли, че състезанието с други майстори в областта на фотографията е мотивиращо?
- Не участвам и не съм участвала в нито един конкурс досега. Може би за колегите, които участват е мотивиращо, на мен тепърва ми предстои да разбера, ако реша да участвам в бъдеще.

- Кой е любимият Ви кадър?
- Много са. Но най-любимият ми мой кадър от работата ми с клиенти се променя почти всеки месец. Разбира се имам и такива, които винаги ще обичам заради лични причини
- снимките на моите деца, както и някои от различни други сесии, които са ми любими заради преживяването, личното присъствие и характера на детето, което съм фотографирала.

- Играят ли според вас роля фото-форумите и фото-порталите за изграждането на един фотограф, за израстването и натрупването на умения?
- Предполагам че да, аз лично никога не съм посещавала нито едните, нито другите. Всеки източник на информация и знания е полезен, но аз лично смятам, че изграждането и натрупването на уменията се случва, когато човек практикува и опитва това което е прочел или чул. Без опити и грешки, без практика, знанията са само теоретична информация. 

- Кой Ви е любимият обектив за портретна фотография?
- 85mm 1.4G 

- Къде научихте тайните на пост-продукцията, на обработката на фотографии? У нас училище за това няма.
- С експериментиране. За мен най-добрият начин да науча нещо, което ми е интересно, е като се опитвам да го направя сама. Разбира се обработката е много обширна област и възможностите са неограничени, също като въображението, един и същи кадър би могъл да изглежда по съвсем различен начин в зависимост от начина на обработка, това винаги ме е мотивирало да опитвам различни неща и да науча повече, защото ако работата ми изглежда винаги по един и същи начин, лично мен би ме отегчила. Фотографията, както и пост-обработката са области в които винаги има нещо ново, което може да се научи. 

- Разкажете ни интересна случка, момент от вашите фотосесии!
- Моите сесии винаги са интересни, заради работата ми с деца. Всяко преживяване е различно, но винаги е изпълнено с позитивни емоции. Дори когато е имало предизвикателства или непланирани обстоятелства, като например внезапен дъжд по време на сесия на открито, винаги сме го преодолявали с невероятен оптимизъм, креативност и чувство за хумор. 

- Вашите съвети за тези фотографи, които тепърва прохождат в портретната фотография? 
- Въоръжете се с търпение - всичко красиво се постига с труд и постоянство, и отнема време. Никога не се сравнявайте с други фотографи. И най-важното - винаги слушайте сърцето си.

Annie Mitova is a photographer specializing in fine art children's portraiture. She currently resides in the United States. Mother of two children. 
Annie was born and raised in Montana, Bulgaria. Shortly after she graduated, she moved to the Middle East to pursue a career in Sales and Marketing as a Sales Manager for Marriott International. After ten years of living and working in Dubai, she decided to end her full time job in order to be able to spend more time with her family.
Annie’s real adventure with photography began in January 2014. Today her images appear in magazines, in editorial spreads and in look books, as well as the websites of kids
fashion boutiques and children couture apparel designers worldwide. 
​Published Work:
Books:
The Inspired Wedding by Emma Arendoski
Magazines:
The Fashion Business Mentor; Young Fashion Kids Magazine; The Imaginarium; Starbound Magazine; Kaleidos; Inspire- Digital or Not Fine Art Photography Magazine; Épønyme
Editor’s Choice Awards and Cover Images:
The Imaginarium; Artfreelance; Evoking you; Child Photo Competition; B&W Essence of Photography; Academy of Photography; The Dark Room; Photographers Low Key; Pernambuco Foto Clube; Retrateria; Photographer Obsessed; My Beautifully Chaotic Lifestyle; Fotoğrafçılar; Portraitist; SHOT & SHOOT; Kaleidos- Art & Sensations; FULL FRAME; Épønyme; Anadolu Fotoğraf Dergisi; CAÇADORES DE IMAGENS; Textured Art & Photography; ARTFreeLife; Inspire Magazine; Beyond the Wan
derlust
Курс по фотография - начално ниво | Фотошоп за фотографи | Партньори | Контакти | Условия за ползване | Общи условия |